برگزاری دوره آموزشی HSE برای دانشجویان ورودی جدید تحصیلات تکمیلی در سال تحصیلی 95-94

۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۳ کد : ۵۰۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۴۱
دوره آموزشی HSE در سال تحصیلی 95-94 در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است. این دوره با شرکت دانشجویان ورودی جدید تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز برگزار می گردد. محتوای دوره آموزشی بر حسب رشته تحصیلی دانشجویان، مختلف بوده و شامل مباحث کمک های اولیه (در کلیه رشته ها) و مباحث تخصصی مربوط به رشته (در مورد رشته هایی مانند شیمی، فیزیک و ...) می باشد.
 دوره آموزشی HSE  در سال تحصیلی 95-94 در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است. این دوره با شرکت دانشجویان ورودی جدید تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز برگزار می گردد. محتوای دوره آموزشی بر حسب رشته تحصیلی دانشجویان، مختلف بوده و شامل مباحث کمک های اولیه (در کلیه رشته ها) و مباحث تخصصی مربوط به رشته (در مورد رشته هایی مانند شیمی، فیزیک و ...) می باشد.
این دوره ها زیر نظر مدیریت امور فناوری دانشگاه تبریز و با برنامه ریزی کمیته ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) برگزار می شوند و دانشکده ها و پِژوهشکده های مختلف نهایت همکاری را در برگزاری این دوره ها به عمل می آورند. در این میان نقش نمایندگان دانشکده ها / پژوهشکده ها در کمیته HSE و سایر عوامل اجرایی در انجام هماهنگی ها، پشتیبانی و برگزاری این دوره ها شایان تقدیر فراوان می باشد. تعداد بسیار زیادی از همکاران در سطح دانشگاه به عنوان مدرس در برگزاری این دوره ها همکاری می نمایند. از جمله این همکاران می توان به آقای دکتر وحید نامداری پزشک محترم مرکز بهداشت دانشگاه و آقای دکتر فرزاد نیازپور عضو محترم هیات علمی دانشگاه اشاره نمود که مدرسین دوره کمک های اولیه می باشند. معاونت پژوهش و فناوری، معاونت  آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت دانشجویی، معاونت پشتیبانی و توسعه منابع، آزمایشگاه مرکزی، مرکز بهداشت دانشگاه، مدیریت امور مالی و سایر واحدهای تابعه دانشگاه همگی نقش به سزایی در پیشبرد اهداف HSE در سطح دانشگاه ایفا نموده اند.
هدف از برگزاری این دوره ها آگاه سازی دانشجویان از خطرات موجود در محیط های کار و آشنا نمودن آنها با نحوه استفاده از ابزارهای موجود برای پیشگیری و مهار خطر و نهایتا تامین ایمنی و سلامتی این عزیزان و کلیه افراد شاغل در محیط های آزمایشگاهی و کارگاهی می باشد و در این راستا 
تلاش خواهد شد در دوره های بعدی، مبحث آتش نشانی نیز به محتوای آموزشی در کلیه رشته ها افزوده شود.